Słuchamy i wspieramy – nie tylko dzieci, w kształtowaniu uważności na audiosferę, ale i nauczycieli – podpowiadając im, jak tę uważność w dzieciach rozwijać.
Realizujemy zajęcia pokazowe i warsztaty dźwiękowe, podczas których uświadamiamy najmłodszym i tym trochę starszym, jak ważna w dzisiejszym hałaśliwym i przebodźcowanym świecie jest umiejętność uważnego słuchania. Słuchanie świata i drugiego człowieka, to jego rozumienie.
Kolejną placówką, która we współpracy z nami zaczęła wprowadzać elementy audioedukacji do swojego programu nauczania jest gdańskie przedszkole Elfkids
– W naszych przedszkolach chętnie korzystamy z różnych form relaksacji dla dzieci. Trening tego typu rozwija wyobraźnię, wpływa pozytywnie na koncentrację uwagi dzieci, a także pozwala im lepiej radzić sobie z emocjami. Zapewniamy dzieciom odpowiednie warunki, żeby mogły w ciszy, w przyjaznym, estetycznym i bezpiecznym otoczeniu wykonywać rożnego rodzaju ćwiczenia z zakresu treningu uważności. Elementy audioedukacji pojawiają się w naszych placówkach regularnie, ponieważ ważne jest dla nas rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia w naszych przedszkolakach. Dzięki opracowanym przez Audionomię materiałom, każdy nauczyciel z pomocą YouTube czy Spotify jest w stanie przeprowadzić ciekawe, wartościowe dla rozwoju dzieci zajęcia, które jednocześnie wprowadzą w sali przedszkolnej spokojną, relaksującą atmosferę, uspokoją oddech i dadzą wytchnienie w tym pełnym bodźców środowisku – mówi Natalia Szulist nauczycielka i dyrektorka placówki.
Fundacja Audionomia przy współpracy z różnymi podmiotami chce wprowadzić audioedukację do każdej szkoły publicznej i niepublicznej. Jesteśmy przekonani, że tylko poprzez wsparcie systemowe, możemy otwierać i uwrażliwiać dzieci na świat i jego audiosferę.