Program został skonstruowany tak, by uczestnicy w ciągu dwóch dni szkoły mistrzowskiej zapoznali się z możliwie szeroką gamą sposobów opowiadania dźwiękiem – od śledczego serialu podkastowego, poprzez dźwiękowy reportaż dziennikarski, aż do artystycznego audiodokumentu. Spotkania i dyskusje skupiają się wokół czterech zagadnień: jak wykorzystać audialne środki wyrazu tworząc swoja opowieść, jak spotykać się i pracować z bohaterem, jak dokumentować podjęty temat oraz jak konstruować opowieść.
Zadaniem uczestników było przygotowanie własnych pomysłów na audiodokument oraz posłuchanie zaproponowanych audiodokumentów przed spotkaniem z mistrzami. Zajęcia odbywają się bowiem w dialogu i dyskusji, a każde pytanie, każda opinia czy krytyka mają swoje miejsce i znaczenie. Mogą stać się są źródłem inspiracji i refleksji.
Celem szkoły mistrzowskiej jest uświadomienie uczestnikom, którzy są zarówno studentami jak pracownikami radia i niezależnymi producentami, jaką siłę i znaczenie może mieć opowieść zbudowana z właściwie użytych dźwięków i słów. Spotkanie, wspólne rozmowy, spory i wymiana myśli maja być zaczątkiem europejskiej sieci networkingu młodych twórców. Ake Blomstrom, patron szkoły mistrzowskiej, był szwedzkim dziennikarzem, twórcą departamentu dokumentalnego i śledczego w szwedzkim radiu.
Koordynatorką jury w kategorii dokumentu radiowego jest Agnieszka Czyżewska-Jacquemet(PR Lublin, Audionomia).
Festiwal Prix Europa, który w tym roku po raz pierwszy patronuje szkole, to najbardziej demokratyczna medialna impreza artystyczna – każdy z uczestników może zostać członkiem jury, a jego głos ma realny wpływ na wynik konkursu.